Enköping utvecklas när människor möts.

Enköpingskontaktens tidigare träffar

Här kan du läsa vad medlemmarna upplevt då Enköpingskontakten haft sina tidigare träffar!

Mars 2014
Vi samlades vid Sparbanken i Enköping och fick macka och dryck, som intogs i bussen på väg ut till Orresta Golf & Konferens. Väl där ute delades gruppen i två halvor, där den ena fick en dragning i HLR/Hjärtstartare och den andra halvan matchades i speed-kubb! Efter dessa två pass föreläste VDn på Restaurang Eriks Gondolen om sin verksamhet. Innan bussen tog oss tillbaka till Enköping, åt vi en god middag i Orrestas fina lokaler.

Maj 2014
Denna vårkväll träffades vi på Klara Hall där vi intog en kaffe/macka innan Anders Abelsson föreläste om friskvård och hälsa. Efter hans dragning tog vi en gemensam promenad till hamnen och klev ombord på båten som under tre timmar kryssade runt bland Mälarens öar. En sommartallrik med mat, ackompanjerat av trubaduren Spencer Strand gjorde kvällen lyckad.

September 2014
Vi träffades en solig kväll på Enköpings Golfklubb där ett MiniExpo genomfördes utomhus samt att medlemmarna gjorde upp i en tuff krockettävling. Middag på Restaurang Golfen avslutade kvällen, där en del utställare på MiniExpot förrättade prisutdelning från de aktiviteter som de hade under eftermiddagen.

November 2014
Haga Slott var kvällens mötesplats där vi hade ett grupparbete för att sedan lyssna på Skogsbackens Ost och Resta Gård. Två lokala entreprenörer med spännande livshistoria! Kvällen rundades av med en god trerättersmiddag på slottet i kombination med en vinprovning och avslutande kaffe i salongerna.

Mars 2015
Vi samlades i Sparbankens samlingslokal där Smode presenterade det senaste inom webbproduktion, sökmotoroptimering m.m. Efter detta, guidades vi runt i Sparbankens nyrenoverade lobby. En kort promenad till The Players Inn där vi avnjöt en sval dryck och efter 45 minuter ytterligare en kort promenad till First Hotel Park Astoria för en god middag med lokalproducerade råvaror.

Maj 2015
Samling på Kaptensgatan 6, där Diem Ekonomibyrå, Adsum och Jobmore bjöd på korv, kaffe, öl och vin. Sedan en kort busstur till Vallby Radiostation, där vi delade upp oss i mindre grupper för en tuff femkamp. Helgrillad gris och god dryck rundade av kvällen, innan bussen tog oss tillbaka till Enköping.

September 2015
Klosterparken i Enköping var kvällens mötesplats. Strålande sol och MiniExpo i parken, samtidigt som halva gruppen åkte med parktåget för att få se delar av stadens vackra parker. Efter att båda grupperna gjort MiniExpo och parktåg, gick vi till Restaurang Krydda för en god middag i 2 akter, där det förrättades prisutdelning av de utställande företagen på MiniExpot.

November 2015
Åter valdes Haga Slott för årets avslutande träff. Efter ett enkelt grupparbete delades gruppen upp i två delar där den ena fick provsmaka tre sorters champagne från Hatt & Söner. Den andra gruppen lyssnade på entreprenören Ola Bigélius och hans resa från hembyggda discohögtalare till dagens företag inom produktion av ljud, scen och ljus för event- och nöjesindustrin. Efter att båda grupperna gjort sina två sittningar, rundade vi av med en trerättersmiddag, vinprovning och kaffe/avec i slottets salonger.

Mars 2016
Egalia Advokatbyrå hälsade oss välkomna kl 16.00 där vi bjöds på macka, kaffe och en skvätt juridisk information. 45 minuter senare äntrade vi bussen som tog oss till Orresta Golf & Konferens där två föreläsningar väntade. Adecco föreläste om arbetsglädje och Viking Motor Park, representerade av Bo Fallbrink och Christer Andersson, berättade om planerna med den nya motorbanan i Enköping. Därefter middag innan bussen tog oss tillbaka till Enköping.

Maj 2016
Länsförsäkringar hälsade oss välkomna med kaffe och macka, innan bussarna tog oss till Grönsöö Slott, där Jacob von Ehrenheim hälsade oss välkomna. Park- och snäckhusvisning, guidad slottsvisning, provsmakning av Grönsöömust och besök på nya utställningen skapade ett bra program. Hemresan till Enköping gick sjövägen och på båten bjöds vi på en fullmatad buffé och härligt vårväder!

September 2016
Åter var MiniExpo programmet och Enavallen var platsen för tilldragelsen. Utöver MiniExpo bjöd deltagarna upp till många tuffa matcher i minigolf med många bra resultat. En skön sensommarpromenad till Kök & Bar för middag rundade av denna afton på ett utmärkt sätt.

November 2016
Favorit i repris! Haga slott med grupparbete i 20 minuter, följt av ölprovning av Anders Thool från The Players Inn. Jesper Bomqvist, fd fotbollsproffs, berättade en spännande historia om resan från Tavelsjö till Old Trafford och den berömda "trippeln" (FA-cup, Ligacup, Premier League) samt Champions Leaguevinst. Kvällen rundades av med en suverän trerättersmiddag kombinerat med en vinprovning. Kaffe och mingel i salongerna in på småtimmarna fulländade kvällen.

Mars 2017
Vi startade årets träffar med ett "Enköpingstema featuring Företagarna". På Enköpings museum fick vi information om vad organisationen Företagarna kan göra för just företagarna. Vidare fick vi matnyttig information från kommunens näringslivschef Cissi Lööv och koordinator Lotta Stenberg. Lena Lantz från upplevelseförvaltningen berättade sedan om de byggprojekt som ska rullas igång inom fritidssektorn, såsom konstgräsplaner, ishall och idrottshallar. Linda Karlsberg rundade av med att berätta om hennes verksamhetsområde, turism och kultur. Därefter en knapp timmes rundvandring på museet och sedan omgruppering till First Hotel Park Astoria, där middagen avnjöts.

Juni 2017
Vi samlades vid bussterminalen för avresa mot Västerås. Den ena bussen åkte till Björks Buss och den andra bussen åkte till Adsum Revisorer & Företagskonsulter. Respektive företag presenterande sin verksamhet under en knapp timme innan grupperna bytt plats. Efter det fortsatte alla ner mot hamnen för båtresa tillbaka till Enköping. På båten bjöds det på buffébord i det härliga vädret!

September 2017
Denna kontakten träff bjöd på MiniExpo samt Bowling! Vi höll till vid Idrottshuset. En del av MiniExpot var även att vi fick en visning av den nya Ishallen. Efter detta satte vi oss till bords inne på Bowlingen och bjöds på en härlig buffé. Några hade fortfarande mer att ge på bowlingbanan efter maten, så där körde det ett par timmar till!

November 2017
Då var vi tillbaka på Haga Slott igen! Vi började med att Haga slotts nya VD Marcus Dennerstedt hälsade oss välkomna, följt av grupparbete då vi gick igenom Kontakten 2017. Därefter delades alla upp i två grupper var av en grupp hade vinprovning med Per Persson, och den andra gruppen körde isskulptering tillsammans med Christer från Puls! Efter ca 40 min bytte grupperna plats. När aktiviteterna var klara satte vi oss till bords inne på slottet för en 3-rätters middag. Kvällen avslutades med lite prisutdelning, kaffe och mingel en våning ner.